Arašídový dort s mandlovou šlehačkou

02.08.2017

Nedávno jsem si koupila arašídovou mouku na vyžkoušení. Hledala jsem na internetu nějaké recepty, z této mouky, ale nemohla jsem žádné najít. Tak mě napadlo, že bych mohla udělat nějaký nadýchaný, měkký korpus, ale nevěděla jsem, zda těsto bude držet pohromadě, když v arašídové mouce není žádný lepek, nebo se mohlo stát, že se těsto propadne atd. Hororových variant bylo mnoho.

Naštěstí, se nic z toho nestalo :-) korpus se povedl. Problém byl nakonec úplně jinde, než jsem čekala. Mandlovou šlehačku s veganským ztužovačem jsem šlehala snad 20 min a konzistence nebyla pořád taková, jakou jsem si představovala. Druhý den na dortu, už ale hezky držela a nestékala. Takže je lepší vychladit přes noc. Druhý den byl dort ještě lepší, korpus neztvrdnul, byl pořád krásně měkký a vláčný :-)

Výživové hodnoty na 100 g / 1559 kj (porce je asi 50g)

  • bílkoviny - 12 g
  • sacharidy - 9 g
  • z toho cukry - 1,9 g
  • tuky - 33,5 g


Ingredience


 Korpus

  • 2 vejce
  • stévie asi 40 kapek
  • 50 ml teplé vody
  • 50 ml slunečnicového oleje
  • 150 g arašidové mouky
  • 1 prášek do pečiva bez fosfátu

Krém

  • Rostlinná šlehačka (já použila 200 ml mandlovou)
  • veganský ztužovač šlehačky
  • pár kapek stévie (cca 20 kapek)
  • holandské kakao na posypání, nebo skořice



Postup


Korpus

  1. Zapnout troubu na 175 C. Na dno formy dát pečící papír. Já použila dortovou formu o průměru asi 25cm. Po upečení bylo těsto vysoké 2cm. Když dáte těsto do menší formy, tak se bude péct o něco déle.
  2. Vyšlehat sníh z bílků. Do žloutků přidat vodu, olej a vše vyšlehat. Přídat arašidovou mouku a prášek do pečiva a vše znovu chvíli šlehat. Nakonec opatrně vmíchat sníh z bílků. Už nešlehat.
  3. Těsto vylít do formy a péct cca 25 min. Pak vyzkoušet párátkem nebo, špejlí zda už je hotové. Pokud se na párátko nalepilo těsto, tak necháme ještě dalších 5 - 10 minut a vyzkoušíme znovu.

Krém

  1. Do vychlazené rostlinné šlehačky přidáme veganský ztužovač, pár kapek stévie a šleháme do potřebné konzistence.
  2. Šlehačku dáme na vychladlý korpus. Nakonec posypat kakaem, nebo skořicí.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky