Avokádovo - banánový koláč (bez mléka, bezlepkový, bez přidaného cukru)

14.03.2018

Jelikož jsem včera sehnala dobře vypadající avokádo, rozhodla jsem se, že vyzkouším znovu avokádovo - banánový krém, který jsem zkoušela nedávno, ale nepoznamenala jsem si recept.

Korpus jsem zkoušela už několikrát, takže nemusíte mít strach, že se nepovede, mě se povedl pokaždé. Avokádo musí být opravdu zralé, ale ne přezrálé. Jak na šlupce uvidíte tmavé skvrny tak už ho raději nekupujte. To platí pouze pro zelená avokáda.  Lepší je koupit trochu tvrdší avokádo a 1 - 2 dny nechat dozrát doma. Kokosový olej přidávám do krému, protože pak krém lépe ztuhne.

Jinak doporučuji koláč sníst co nejdříve, protože krém pak začne hnědnout. Zkusila jsem tedy přidat tu citrónovou šťávu, ale proces hnědnutí jsem zaznamenala i tak. Je tedy nutné koláč pak ještě zabalit do celofánové fólie, nebo vzduchotěsné nádoby. 

Fakta o avokádu

Avokádo je ovoce, není však sladké, chutí spíše připomíná ořechy, tomu odpovídá i vysoká energetická hodnota a množství tuků (100 gramů = více než 220 kcal = 920 kJ! a cca 15 g tuků (záleží na stupni zralosti) i přesto se hodí do dietní stravy. Obsažené tuky jsou rostlinného původu, tedy velmi zdravé a velmi dobře zasytí. Avokádo se při dietě hodí obzvláště jako náhražka másla, majonézy či dresinku nebo jako chutná svačinka, je však třeba si dát pozor na množství; má příznivé účinky při chorobách kůže a sliznic, posiluje srdce, snižuje krevní tlak a pomáhá také při nemocech jater, ledvin a močových cest. Avokádo je bohatým zdrojem minerálních látek draslíku, mědi, magnezia, fosforu a vitaminy C, E, K, H, B3 a B5 (kyseliny pantothenové). Dužina obsahuje jen mizivé množství cukru, zato na ovoce nezvyklé množství tuku (složení mastných kyselin se podobá olivovému oleji)


Ingredience

Korpus

  • 2 vejce
  • 50 ml kokosového oleje
  • 50 ml teplé vody (ne vařící)
  • 50 g kokosové mouky
  • 6 g prášku do pečiva bez fosfátu
  • popřípadě sladidlo (přidala jsem 15 g čekankového sirupu)

Krém

  • 1 zralé avokádo (cca 140g)
  • 2 větší zralé banány (cca 120g na krém)
  • 20 ml kokosového oleje
  • Můžete přidat i 2 lžíce citrónové šťávy (nemusí být)

Na posypání kakao


Postup

Korpus


  1. Zapnout troubu na 180 C.
  2. Vyložit formu pečicím papírem. (použila jsem malou formu o průměru 17 cm)
  3. Smícháme vejce s vodou.
  4. Přidáme kokosový olej.
  5. Přidáme sladidlo (nemusí být)
  6. Přidáme kokosovou mouku a kypřící prášek do pečiva.
  7. Důkladně smícháme.
  8. Dáme do formy.
  9. Pečeme cca 15 minut.

Krém

  1. Avokádo, banán, kokosový olej a popřípadě citrónovou šťávu, hodíme do mixéru a mixujeme dohladka.
  2. Banán nakrájíme na kolečka a poklademe na korpus.
  3. Na to hodíme krém a uhladíme.
  4. Posypeme kakaem.
  5. Necháme vychladit v lednici alespoň na 2 hodiny

Bon appetit H. H.



Nutriční hodnoty na 100g / 960 Kj

  • Bílkoviny - 5 g
  • Sacharidy - 11 g
  • Tuky - 15 g
  • Vláknina - 6 g
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky