Bezlepkový arašídový mramorový koláč

22.09.2017

Tento koláč je velice jednoduchý a chutný samostatně, jen politý čokoládou jako jsem udělala dnes, nebo se dá použít i jako korpus na dort. Dělala jsem ho už mnohokrát a pokaždé se mi povedl a všem moc chutná. Je úplně bez mouky, takže je samozřejmě bezlepkový. Je bez mléka, takže i bez laktózy. A pokud osladíte jen stévií tak i bez cukru :-))


Ingredience

  • 4 vejce
  • sladidlo podle vlastního výběru (já dala stévii)
  • 50 ml oleje (kokosový, slunečnicový)
  • 50 ml teplé vody
  • 150 g - 170 g arašídové mouky (podle velikosti vajec)
  • 1 prášek do pečiva bez fosfátu
  • 10 g kakaa

Postup

  1. Zapnout troubu na 175 C.
  2. Vyložit formu pečicím papírem, měla jsem formu o průměru 17 cm (já vymazala olejem a kokosem, protože mi došel pečicí papír :-D)
  3. Rozdělíme si žloutky a bílky.
  4. Vyšleháme bílky.
  5. K žloutkům přidáme olej, vodu, sladidlo a vše důkladně smícháme, nebo vyšleháme.
  6. Přidáme prášek do pečiva a mouku. Těsto nesmí být příliš tekuté. Pokud se Vám zdá, že je tekutější, přidejte ještě mouku.
  7. Přimíchejte opatrně bílky.
  8. Těsto si rozdělíme na dvě poloviny. Do jedné přidáme kakao a zamícháme.
  9. Pak lžící dáváme do středu formy nejdříve těsto bez kakaa, pak přímo na to těsto s kakaem atd.
  10. Dáme péct asi na 40  minut. Záleží do jak velké formy dáte, pokud do větší formy, tak koláč bude upečený rychleji)
  11. Je dobré po upečení nechat  minimálně půl hodiny vychladit ve formě a přikrýt vlhkou utěrkou.
  12. Můžete koláč pak jen polít čokoládou, nebo polevou z kokosového oleje a kakaa a posypat nasekanými arašídy.

Bon appetit H. H.



Nutriční hodnoty na 100 g / 1551 kj

  • Bílkoviny - 14 g
  • Sacharidy - 12 g
  • Tuky - 31 g
  • Vláknina - 1 g

Počítáno bez polevy.

Jeden kousek vychází na asi 60 g.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky