Jahodový veganský "cheesecake"

08.09.2017

Včera, když jsem měla teda ty narozeniny, tak samozřejmě všichni čekali, že bude dortík. No a kdo by mi ho upekl jiný, než já sama sobě :-). Takže jsem se rozhodla opět pro dort ve stylu "cheesecake". Jsou celkem jednoduché a není s nimi taková práce, protože jsem dorty musela péct dva. Půlka rodiny, co tyto dortíky nejí (nebo nemají odvahu je ochutnat), se pořád ptali, zda bude i čokoládový dortík, který jsem dělávala dříve. Jen pro zajímavost sem hodím fotku. Ale bylo to takový na rychlo :-). Jeden člen rodiny po snězení čokoládového dortu, chtěl ochutnat i veganský dortík. A opravdu mě překvapilo co řekl. Kupodivu, mu chutnal více veganský dortík, protože je prý lehký a nepřeslazený. Nejvíce mu chutnala prostřední část z tofu. :-)

Mě bohužel horní vrstva trochu stékala, tak nedoporučuji už přidavat tu vodu. A taky se dortík chladil asi jen hodinu..Jahody na ozdobu doporučuji až k servírování, nebo až uplně vychladne, protože jahody pak pouštěli šťávu..


Ingredience

Korpus

  • 50 g strouhaného kokosu
  • 100 g mandlí
  • 20 ml kokosového oleje
  •  10 g holandského kakaa

Krém

  • 500 g tofu (dala jsem obyčejné bílé)
  • 20 g kokosového oleje
  • 1 vanilkový pudink
  • asi 100 g čerstvých jahod 
  • můžete dosladit stévií, xylitolem atd.

Horní vrstva

  • 200 g čersvých jahod
  • 20 g pudinku (nebo kukuřičného škrobu)
  • můžete dosladit stévií, xylitolem atd.
  • Já přidala ještě 50 ml vody, ale asi není třeba, jahody pustí ještě štávu.


Postup

  1. Zapneme troubu na 175 C.
  2. Vyložime formu pečícím papírem (já použila kulatou formu o průměru 17 cm)
  3. Kokos a mandle hodíme do mixéru. Rozmixujeme.
  4. Přidáme kokosový olej a kakao. Mixujeme dokud se to alespoň trochu nespojí.
  5. Těsto dáme do formy a pořádně rovnoměrně stlačíme.
  6. Do mixéru hodíme kokosový olej, tofu, jahody, pudink a popřípadě nějaké sladidlo. Rozmixujeme do hladka.
  7. Vylijeme na korpus a dáme péct asi na 40 minut. (záleží v jak velké formě budete péct, čím větší forma, tím je pečení kratší)
  8. Po vyjmuní z trouby si připravíme horní vrstvu tak, že jahody, pudink (nebo kukuřičný škrob) popřípadě i sladidlo, hodíme do mixéru a rozmixujeme do hladka.
  9. Dáme do menšího hrnce a vaříme asi 2 minuty.
  10. Vylijeme na upečený dortík, necháme pořádně vychladnout a pak chladíme alespoň 2 hodiny.
  11. Můžete dozdobit čerstvými jahodami :-)

Bon appetit H.H.



Nutriční hodnoty na 100 g / 864 kj

  • Bílkoviny - 9 g
  • Sacharidy - 6 g
  • Tuky 16 g
  • Vláknina - 7 g

Počítáno bez jahod na zdobení a bez sladidla.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky