Kokosový dort na druhou

10.09.2017

Ptáte se proč jsme dort nazvaly Kokosový dort na druhou? Odpověď je jednoduchá. Protože asi 70 % surovin jsou z kokosu. :-))

Tento dort, jsem už zkoušela asi minulý měsíc, ale bohužel jsem si nenapsala recept. Myslela jsem si, že si ho zapamatuji a pak napíšu. No samozřejmě jsem recept zapomněla a nemohla jsem si za žádnou cenu vzpomenout na poměr surovin...:-D

Dnes jsem se k němu opět dostala a výsledek byl naštěstí stejný jako  minule :-) Tento dortík, je strašně jednoduchý a rychlý na přípravu.

Jak jste si všimli, tak já navíc na korpus dala  pár lžiček domácí lísko oříškové pasty pro zpestření, to dávat ale nemusíte. Pod krém můžete dát klidně nějaké ovoce. 


Ingredience

Korpus

  • 2 vejce
  • 50 ml kokosového oleje
  • 50 g kokosové  mouky
  • 50 ml vody
  • 6 g prášku do pečiva
  • můžete dosladit podle svého uvážení xylitolem, stévií apod.

Krém

  • 1 kokosové mléko v plechovce
  • 70 g  strouhaného kokosu
  • 2 lžíce kokosového oleje
  • můžete dosladit podle svého uvážení xylitolem, stévií apod.

Poleva

  • 30 ml kokosového oleje
  • 15 g holandského kakaa
  • stévie apod.
  • trochu strohaného kokosu
  • nebo můžete použít vysoceprocentní čokoládu

Postup

  1. Zapnout troubu na 170 C.
  2. Vyložit formu pečícím papírem, nebo vymazat. Zde bych se přiklonila k vymazání formy, protože se korpus trochu hůř odlepuje od formy. Já dávám většinou pečící papír jen na dno. Formu jsem měla o průměru 17 cm.
  3. Vejce, olej a vodu (popřípadě sladidlo) vyšleháme, přidáme kokosovou mouku a prášek do pečiva.
  4. Hodíme do formy a pořádně lžící stlačíme.
  5. Dáme péct na 10 - 15 minut, podle toho jak Vám peče trouba. Poznáte podle okrajů, že budou upečené do světlehnědé barvy. Já už mám trochu tmavší hnědou :-D
  6. Necháme zatím chladit.
  7. Mezi tím si připravíme krém. Z kokosového mléka vyndáme jen to ztuhlé a kousek tekutého. Já ho měla přes noc v lednici a ztuhlé bylo skoro 3/4 plechovky. Použila jsem opět z Lidlu.
  8. Rozmícháme, přidáme popřípadě sladidlo, kokosový olej a strouhaný kokos. Pořádně vyšleháme metličkou.
  9. Hodíme na upečený korpus, hezky vyhladíme.
  10. Polevu si připravíme tak, že kokosový olej smícháme s kakaem a sladidlem. Mělo by to být celkem tekuté. Vylijeme na krém a opatrně rozetřeme. Možná začně hned tuhnout, tak pracujte rychle.
  11. Nakonec posypeme strouhaným kokosem.
  12. Můžeme hned podávat. Nebo dejte na chvíli chladit do lednice, aby poleva ztuhla úplně.

Bon appetit H. H.



Nutriční hodnoty na 100 g / 1300 kj

  • Bílkoviny - 5 g
  • Sacharidy - 6 g
  • Tuky - 29 g
  • Vláknina - 6 g

Já jsem použila na doslazení stévii, ta nemá žádné kalorie. Takže opět jak vidíte, tuková bomba. Zapomněla jsem jeden kousek zvážit, ale podle mě měl okolo 60 g. V tom případě by vyšly tuky na 17 g. Což už tak strašný není, pokud by to bylo jediné tučné jidlo za den. :-)


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky