Nektarinkový vegan dort

27.08.2017

Podle konzistence a barvy, co vidíte na horní vrstvě dortu, se může zdát, že je to karamel, ale bohužel (nebo bohudík :-D) není. Jsou to jen rozmixované nektarinky. Ty bych v mém starém mixéru mohla mixovat třeba i půl hodiny (i když to není možné, protože by se zavařil :-D) a nikdy by ta konzistence nebyla taková. A tohle můj nový mixér zvládnul za 1 minutu. Pro mě neuvěřitelné :-D

U krému to bylo velice podobné, tak krásně jemně rozmixované během chvíle. I když se musím přiznat, že z toho mixéru jde strach, kvůli tomu jak je silný a dost hlučný. Chudáci sousedi.. Asi si říkáte, jaký to asi mám mixér...

Jde o mixér Eta Vital Blend, který jsem si vybrala na základě recenzí. Zatím jsem  s ním velice spokojená, snad to tak zůstane :-) Dostala jsem k mixéru i docela zajímavou knihu receptů, které asi budu postupně všechny zkoušet.

Zpátky k dortu.. Dort jsem dělala pro mého bratra, který dnes slavil 34. narozeniny. Docela si už všichni zvykli, že dělám jen zdravé dorty. Navíc si pochvalují, že dorty nejsou vůbec těžké, a chutnají jim více než klasické. Tofu krém jim moc chutnal, přirovnávali ho k tvarohu. Dort je navíc i bezlepkový. Takže, má dalsí improvizace dopadla dobře :-).


Ingredience

Korpus

  • 200 g mandlí (nebo jiné ořechy)
  • 70 ml kokosového oleje
  • 50 g kokosové mouky
  • 10 g kakaa
  • pokud potřebujete dosladit tak sirup, stévie, xylitol... (já nedoslazovala)

Krém

  • 340 g firm tofu neochucené 
  • 120 g silken tofu 
  • 20 ml kokosového oleje
  • 250 g nektarinek
  • 40 g kukuřičného škrobu (nebo například vanilkový pudink)
  • sladidlo podle vlastního výběru (já dala 50 g xylitolu)

Horní vrstva

  • 250 g nektarinek
  • asi jedna lžíce kukuřičného škrobu (může být i pudink v prášku, nebo nějaká veganská želatina..)

Postup

  1. Zapnout troubu na 175 C.
  2. Vyložit formu pečícím papírem. Já použila malou formu na dort o průměru 17 cm.
  3. Ingredience na korpus hodit do mixéru a rozmixovat.
  4. Rovnoměrně dát do formy a pečeme asi na 10 minut.
  5. Ingredience na krém hodit do mixéru a vylijeme na korpus.
  6. Dáme znovu péct asi na 35 - 40 minut, dokud krém neztuhne. Nesmí se třást :-)
  7. Až dort trochu vychladne, tak rozmixujeme nektarinky do hladka. Rozděláme si asi v 50 ml vody kukuřičný škrob, nebo pudink a smícháme s rozmixovanými nektarinkami a asi 2 minuty vaříme.
  8. Vylijeme na dort a necháme chladit, alespoň 2 hodiny.

Bon appetit H.H.



Nutriční hodnoty na 100 g / 1104 kj

  • Bílkoviny - 9 g
  • Sacharidy - 11,4 g
  • Tuky - 20,7 g
  • Vláknina - 7 g

1 kousek vyšel asi na 70 g. Nutriční hodnoty jsou orientační. 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky