Nepečený veganský arašídovo-čokoládový dezert

02.09.2017

Tento dezert vznikl úplně náhodou, když se můj syn včera večer rozhodl, že chce vyzkoušet, jaký to je rozmixovat čokoládu v mixéru. Musela jsem ho začít přesvědčovat, že večer už mixér zapínat nebudeme, protože by to dělalo moc veliký hluk. Nakonec jsme čokoládu nemixovali, ale roztopili. :-D

Mezi tím, jsem přemýšlela co s tou čokoládou udělám. Napadlo mě, že bych ji mohla smíchat s pohankovými pukancemi, které jsem nedávno koupila a nenašla jsem pro ně zatím využití v kuchyni. Tak jsem je smíchala s čokoládou a dala do formy. Nechala jsem to chladit v lednici celou noc a přemýšlela co s tím dál. Ráno moudřejší večera :-D Nakonec mě tedy napadl níže popsaný recept. :-) Na můj vkus, je tedy i ta 75 % čokoláda dost sladká. Dala bych příště víceprocentní. Už asi půl roku totiž nejím cukr, tak mě přijde všechno strašně sladké.

Ještě menší poznámka, možná bych spodní a horní vrstvu vyměnila a dala to obráceně .-) Ale asi i záleží jakou formu použijete, pokud formu máte mírně zkosenou jako já, tak bych ty vrstvy obrátila. Záleží na Vás. Pokud někdo vyzkoušíte, můžete mi poslat fotku, jak by to vypadalo obráceně.


Ingredience

Spodní vrstva

  • 100 g hořké čokolády (já použila 75 %)
  • 20 g kokosového oleje
  • 20 g pukanců (použila jsem pohankové)

Střední vrstva

  • 50 g ořechů (já dala madle)
  • 50 g ovesných vloček
  • 150 - 200 g neochuceného arašídového másla (když nedáte sirup, můžete dát másla méně)
  • podle chuti dosladit (použila jsem asi  20 g datlového sirupu)

Horní vstva

  • 100 g hořké čokolády (opět jsem použila 75 %)
  • 20 g kokosového oleje

Postup

  1. Vyložime si menší formu, například na chlebíček, potravinářskou fólií.
  2. Ve vodní lázni si roztopíme čokoládu s kokosovým olejem.
  3. Přidáme 20 g pukanců. Zamícháme a dáme na dno formy. Pořádně stlačíme.
  4. Dáme do lednice.
  5. Ořechy a vločky rozmixujeme. Přidáme arašídové máslo a sirup. Zamícháme a dáme do formy. Opět pořádně stlačíme.
  6. Rozpustíme si čokoládu s kokosovým olejem. Dáme do formy a chladíme alespoň 2 hodiny.
  7. Můžete dozdobit nasekanými arašídy.

Bon appetit H. H.


Nutriční hodnoty na 100 g / 2300 kj

  • Bílkoviny - 14 g
  • Sacharidy - 29 g
  • Tuky - 42 g
  • Vláknina - 4 g

Jeden plátek vychází na cca 60 g.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky