Ořechovo-mrkvový chlebíček

10.10.2017

Původně měl být tento chlebíček, bezlepkový a vegan, ale nakonec z toho vyšlo toto. Nedomyslela jsem to s tekutinami, tak jsem přidala vejce. Tak je alespoň ve zdravější variantě bez cukru a místo mouky ovesné vločky. Chtěla jsem hlavně vyzkoušet novou formu na pečení :-D. Myslím, že se chlebíček i tak povedl. Je lehký s křupajícími oříšky. Není vůbec přeslazený, jak tyto chlebíčky bývají. Pokud budete mít, ale chuť na něco sladšího, tak můžete na chlebíček přidat lžičku čokoládového Alpra (jako je na obrázku). Nebo neslazené arašídové máslo a na to pár koleček banánu. Nebo nějaký džem... :-)


Ingredience

Suché

  • 150 g ovesných vloček
  • 100 g mandlové mouky (nebo jiné)
  • 30 g strouhaného kokosu
  • 1 prášek do pečiva bez fosfátu
  • 1 lžička skořice
  • pokud chcete dosladit, tak například použijte 50 g kokosového cukru (já použila pár kapek stévie)
  • cca 100 g nahrubo nasekaných ořechů (použila jsem mandle a vlašské ořechy)

Tekuté

  • 4 vejce
  • 100 ml oleje (použila jsem kokosový)

Další ingredience

  • 200 g nastrouhané mrkve

Postup

  1. Zapněte troubu na 175 C.
  2. Vyložte formu pečicím papírem. Já použila formu na biskupský chlebíček, který má na délku asi 30 cm.
  3. Nastrouhejte mrkev.
  4. Rozmixujte ovesné vločky.
  5. Smíchejte všechny suché ingredience.
  6. Smíchejte tekuté ingredience. (pokud použijete kokosový olej, tak by vejce neměla být studená, kokosový olej  vám pak ztuhne :-D).
  7. Smíchejte suché a tekuté ingredience dohromady. 
  8. Přidejte nastrouhanou mrkev. Pořádně smíchejte.
  9. Těsto je trochu tužší, ale nebojte, po upečení je úplně ok.
  10. Pečte asi 45 minut. Pokud máte menší formu, tak pečte déle.

Bon appetit H.H.



Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky