Pohankový koláč s mákem (bezlepkový, bez laktózy)

08.02.2018

Tak jsem si říkala, že bych konečně mohla upéct něco nového. Rozhodla jsem se pro koláč z pohankové mouky, protože jsem si nedávno pohankovou mouku koupila na vyzkoušení, tak aby mi neprošla, jelikož má trvanlivost asi jen do března :-D.  Koupila jsem si celozrnnou od značky Šmajstra. 

Pohanka, jak asi víte, je bezlepková potravina. Je tedy vhodná pro osoby trpící celiakií, ale i pro osoby, které bezlepkovou dietu nedrží, protože má blahodárné účinky pro náš organismus. Obsahuje značné množství Rutinu, který léči problémy s cévami, i křečovými žilami. Vhodná je i pro fyzicky i psychicky namáhané osoby. Pohanka prohřívá organismus, je tedy vhodné ji konzumovat v zimě. Navíc má asi o 20 g méně sacharidů, než pšeničná mouka. (na 100g)

Tento recept je opravu jednoduchý a rychlý. Já jsem nepoužila cukr, ale pokud použijete, tak doporučuji kokosový cukr. Má totiž glykemický index pouze 35 a má takovou karamelovou příchuť, která se podle mě k pohance hodí :-). 



Ingredience

korpus

  • 4 vejce
  • 100 ml slunečnicového oleje
  • 200 ml teplé vody
  • 240 g pohankové mouky
  • 1 prášek do pečiva bez fosfátu
  • sladidlo (pokud chcete)

Maková náplň

  • 100 g mletého máku
  • 50 g čekankového sirupu (nebo jiné sladidlo...)
  • 100 ml rostlinného mléka

Postup


  1. Zapnout troubu na 180 C.
  2. Vyložit formu pečicím papírem. Použila jsem formu na dort o průměru asi 25 cm.
  3. Oddělit žloutky a bílky.
  4. Bílky vyšlehat.
  5. Ke žloutkům přidat olej vodu. Vyšlehat.
  6. Přidáme mouku a prášek do pečiva. Zamícháme.
  7. Opatrně vmícháme bílky.
  8. Mák smícháme s mlékem a sladidlem.
  9. Lžící poklademe na těsto.
  10. Pečeme asi 40 minut. Pokud máte větší formu, tak se doba pečení zkrátí. Kontrolujte raději špejlí.

Bon appetit H. H.


Nutriční hodnoty na 100 g / 1126 KJ

  • Bílkoviny - 9 g
  • Sacharidy - 18 g
  • Tuky - 18 g
  • Vláknina - 7 g

(bez cukru)


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky