Proteinový makovec (bez cukru, mléka, mouky, oleje)

08.05.2018

Nedávno mi sestra posílala recept na makovec, kde není mouka, ani olej, tak jsem si říkala, že to musím vyzkoušet. Jenže v tom receptu byl cukr a to se mi moc nelíbílo. Tak jsem si půlku receptu poopravila podle sebe.

Místo cukru jsem použila vanilkový vegan protein od Myproteinu, který je už dochucený. Šlo by použit i neochucený protein a přidat třeba trochu xylitolu, popřípadě kokosový cukr. Se syrovátkovým proteinem nemám bohužel zatím zkušenost.

Po chuťové stránce ve výsledku chutná skoro jako "normální" makovec a chutnal i lidem, kteří jsou hodně vybíravý. Sladký je takto úplně akorát, ale pro toho, kdo má rád hodně sladké, si může trochu přisladit xylitolem, kokosovým cukrem, nebo přidat pár kapek stévie. Posypat nakonec můžete kokosovou moukou, vzhlědově to pak vypadá hezky a mouka je i trochu sladká. :-) 


Ingredience

  • 4 vejce
  • 500 ml vody
  • 2 banány (cca 200 g)
  • 60 g strouhaného kokosu
  • 100g vegan proteinu vanilka
  • prášek do pečiva bez fosfátu
  • 200 g namletého máku

Postup

  1. Zapnout troubu na 180 C.
  2. Vyložit formu pečicím papírem (použila jsem dortovou o velikosti 24 cm)
  3. Vyšlehat bílky.
  4. Ke žloutkům přidat vodu, banány, protein, prášek do pečiva a mák.
  5. Důkladně promícháme.
  6. Nakonec přimícháme opatrně bílky.
  7. Dáme péct na cca 40 minut. (vyzkoušet párátkem)


Výživové hodnoty na 100 g / 845 Kj

  • Bílkoviny - 10 g
  • Sacharidy - 11 g
  • Tuky - 13 g
  • Vláknina - 5 g
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky