Bezlepkový semínkový chléb

19.09.2017

Pokud rádi z pečiva odlupujete dýňová a jiná semínka jako já, tak je tento chléb pro Vás jako stvořený :-D Je totiž celý z křupavých semínek. Neobsahuje žádnou mouku, takže je i bezlepkový. Není to chléb, který si dáte každý den, protože je docela hodně tučný, ale jednou za čas na obměnu klidně..

Můžete přidat i různé ořechy například mandle, vlašské ořechy. Poměr semínek si můžete zvolit jak chcete. Klidně můžete dát 150 g dýňových semínek, 50 g máku atd. Celkové množství semínek by mělo být asi 500 g. Pokud budete chtít péct ve větší formě, tak na každých 100 - 150 g semínek, nebo ořechů přidejte 1 vejce (záleží jak velká vejce máte). Semínka můžete i trochu nasekat, ale není to třeba.

Tento chléb má opravu hodně tuků, takže ho asi nesníte moc. Já jsem snědla asi půlku plátku a měla jsem dost.. Příště vyzkouším, jestli tam musí být ten olej a nestačilo by dát třeba jen poloviční množství oleje a zbytek vody, nebo jen vodu. Nebo může někdo vyzkoušet a dát mi vědět :-))


Ingredience

Suché ingredience

  • 100 g dýňových semínek
  • 100 g slunečnicových semínek
  • 100 g máku
  • 100 g lněných semínek
  • 100 g sezamových semínek
  • 1,5 lžičky soli

Tekuté ingredience

  • 50 ml oleje
  • 4 vejce (já dala 2 vejce + gel z chia semínek)


Postup

  1. Zapneme troubu na 160 C.
  2. Vyložíme si formu pečicím papírem.
  3. Smícháme všechny suché ingredience
  4. Přidáme olej a vejce.
  5. Vše smícháme dohromady a dáme péct na 1 hodinu.

Bon appetit H.H.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky