Špaldové cukroví bez másla

16.10.2017

Vánoce se blíží. Ještě zbývá asi 73 dní do Vánoc. Pomalu se blíží čas péct cukroví. Poslední dobou se cena másla vyšplhala docela vysoko. Když to srovnám s  minulým rokem tak jsem kupovala máslo na cukroví asi za 35 Kč. Dnes se cena másla pohybuje okolo 50 Kč. Přiznám se, že mi to je docela jedno. Máslo, už nekupuji nějakou dobu a cukroví z másla budu péct jen pro syna a ten jí jen linecké. Takže těch 30 Kč navíc za dvě másla mě nezrujnuje.

Napadla mě tedy myšlenka, zda by šlo upéct cukroví úplně bez másla. Lákalo mě upéct cukroví jen z kokosového oleje. Říkala jsem si, že to přece pak nebude držet po hromadě. Že se to musí z těch formiček pak rozsypat. Vejce jsem použít také nechtěla, protože do klasického lineckého se vejce ani nedává. No nedalo mi to a musela jsem to za každou cenu vyzkoušet. 

Těsto po smíchání, nebylo vůbec takové jako z másla, bylo trochu  jak písek, ale drželo po hromadě. Takže mi došlo, že vykrajovat to nepůjde. Rozhodla jsem se tedy raději pro formičky. Plnění šlo rychle, bez problému. Pekla jsem je asi 15 minut. Nechala jsem je vychladit. Vyklopit šly krásně, bez problému. Drží krásně tvar a chuťově jsou taky moc dobré. Kokosový cukr tomu dodá takovou zvláštní jakoby karamelovou chuť. Myslím, že cenově to vyjde asi podobně, ať už použijete kokosový olej nebo máslo :-D ale pro někoho, kdo máslo nejí, nebo má alergii na kravské mléko, nebo z etických důvodů, to může být inspirativní. :-)


Ingredience

  • 200 g špaldové hladké mouky
  • 100 ml kokosového oleje
  • 50 g kokosového cukru

Postup

  1. Smícháme všechny ingredience. (trochu to potrvá dokud se vše nespojí do hromady)
  2. Těsto zabalíme do mikrotenové fólie a na asi 20 minut dáme vychladit do lednice, aby trochu ztuhlo a lépe se s těstem pracovalo.
  3. Zapneme troubu na 170 C.
  4. Plníme do formiček.
  5. Pečeme podle velikosti formiček. Bábovičky jsem pekla cca 15 minut.
  6. Necháme vychladit alespoň 10 - 15 minut ve formičce a poté vyklopíme.

Bon appetit H.H.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky