Vegan cizrnové brownies

10.11.2017

Určitě jste už slyšeli o brownies z fazolí. Já jsem je už pekla několikrát a nebylo to špatné, ale pořád mi tam vadila nějaká pachuť. Možná jsem měla jen špatné fazole.  Rozhodla jsem se vyzkoušet i brownies z cizrny. Zkoušela jsem je už péct jako muffiny a moc mi chutnaly. Z cizrny mi přijdou jemnější a není tam vůbec cítit žádná pachuť.

Jsou úplně bez mouky, plně ji nahradí cizrna, takže bezlepkové. Jsou vegan, takže bez mléka (laktózy), bez vajec a dokonce i bez oleje.

Po upečení je nechte úplně vychladit v pekáči a pak ještě alespoň na hodinku do lednice, aby držely pěkně tvar. 

Můžete přidat i vegan protein.


Ingredience

  • 400 g cizrny (uvařené, nebo z plechovky)
  • 150 ml vody
  • 50 g strouhaného kokosu
  • 1 lžička skořice
  • 20 g kakaa
  • 1 zralý banán (cca 90 g)
  • 1 lžička vanilkového extraktu 
  • 1 prášek do pečiva
  • nálev z cizrny
  • cca 30 kapek stévie (nebo jiné sladidlo)

Postup

  1. Zapnout troubu na 180 C.
  2. Vyložit formu pečicím papírem. Použila jsem malý pekáč o velikosti 25 x 20 cm.
  3. Nálev z cizrny vylijeme do misky.
  4. Cizrnu pořádně opláchneme a necháme okapat.
  5. Cizrnu a 150 ml vody hodíme do mixéru a mixujeme dohladka. (můžete použít i tyčový mixér)
  6. Postupně přidáme kokos, kakao, vanilkový extrakt, skořici, banán, prášek do pečiva a stévii. Používám stévii Zdravý den. Pořádně zamícháme.
  7. Nálev z cizrny vyšleháme stejně, jako bychom šlehali bílky z vajec. Použila jsem asi 150 ml.
  8. Vyšlehaný nálev opatrně vmícháme do těsta. 
  9. Vylijeme na pekáč. Můžete přidat nasekanou hořkou čokoládou. Použila jsem 90 %.
  10.  Pečeme asi 30 minut.

Bon appetit H. H.



Nutriční hodnoty na 100 g / 668 kj

  • Bílkoviny - 5 g
  • Sacharidy - 13 g
  • Tuky 9 g
  • Vláknina - 6 g

Jeden kousek vychází na cca 50 g.

Hodnoty se odvíjí od zvolených ingrediencí.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky